Kjøpsvilkår

Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkludert norsk moms (MVA) og toll.

SmartaSaker.no selger varer via internett til privatpersoner og selskaper i Norge med person- eller organisasjonsnummer.

SmartaSaker Norge (NUF 923 015 949) er en filial av det svenske selskapet SmartaSaker i Stockholm AB (Org.nr 556702-5613). Adressen vår er:

SmartaSaker
Sankt Eriksplan 11
113 20  Stockholm
Sverige

Tel: +47 81 50 31 41
Mail: info@smartasaker.no

For å handle hos oss må du være fylt 18 år og ha gyldig norsk legitimasjon (for å kunne hente pakken). Hvis du er under 18 år, må du ha samtykke for ditt kjøp fra en som er over 18. Vi selger for øyeblikket ikke varer til kunder på Svalbard.

 

Bestillinger

Bestillinger gjøres på vår nettside www.smartasaker.no . Ved spørsmål om bestilling eller produkt, vennligst kontakt kundeservice på e-post info@smartasaker.no  Ved å trykke Fullføre Kjøp godtar du våre kjøpsbetingelser og samtykker i at relevant kundedata som navn, leveringsinformasjon m.m. registreres i vårt kunderegister. Hvis du har gjort flere bestillinger innenfor samme korte tidsrom, forbeholder vi oss retten til å pakke bestillingen samlet, dersom det lar seg gjøre for smidigere levering.
 

Priser og produktbilder

Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkludert norsk moms (MVA) og toll. Eventuelle fraktkostnader tilkommer avhengig av fraktalternativet du velger når du bestiller og vises i kassen før du godkjenner din bestilling.

Produktbildene i nettbutikken kan avvike noe på form, farge og tekniske detaljer, litt avhengig av bildematerialet som er gjort tilgjengelig for oss fra ulike leverandører. Det står normalt beskrevet i produkt-teksten dersom produktbildet er noe annerledes enn produktet som sendes.

SmartaSaker.no forsøker alltid å gi så riktig informasjon om produkter og priser som mulig. Vi tar forbehold om at skrive/trykk-feil kan oppstå og forbeholder oss retten til å løpende holde produktinformasjon oppdatert og korrigere avvik fortløpende. Feilprising forekommer i de fleste nettbutikker og vi forholder oss til retningslinjene fra Forbrukerrådet ift dette tema.
 

Undersøk din levering

Når du mottar varene dine må du så snart som mulig undersøke at alt er med og at alle varer er de samme som på din ordrebekreftelse. Er produktene skadet under transport eller har andre feil og mangler må du ta kontakt med oss så raskt som mulig, slik at vi kan rette på feilen.
 

Personvern

I forbindelse med din registrering og / eller bestilling, godtar du at vi lagrer og bruker personlig informasjon for å kunne tilby ordinær kundeservice. All informasjon holdes konfidensielt og håndteres ift gjeldende lover og regler. Du har til enhver tid rett til å motta og slette all informasjonen som vi har registrert om deg.

Informasjonen du oppgir om deg selv, brukes av SmartaSaker.no for kundeoppfølging, levering og betaling. Informasjon overføres ikke til tredjepart uten ditt aktive samtykke. For å abonnere på vårt nyhetsbrev er det et krav at det skal være etter et aktivt samtykke. Du kan når som helst avmelde deg fra nyhetsbrevet via linken nederst i hvert nyhetsbrev vi sender ut.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger som inneholder uriktig personlig informasjon og / eller hvor mislighold/svindel mistenkes.

Les mer om hvordan vi behandler dine personlige opplysninger i vår personvernerklæring.
 

Copyright / opphavsrett

Alt innhold på dette nettstedet som for eksempel tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen programvare tilhører SmartaSaker eller våre leverandører og er beskyttet av norske og internasjonale copyright lover.
 

Frakt og levering

I kassen velger du ønsket leveringsmetode. Normalt pakkes lagerførte varer i løpet av noen dager som bestillingen gjøres. Når produktet har forlatt lageret, overføres fraktansvaret til speditøren som skal levere bestillingen innen fristen for den valgte fraktmetoden.

I enkelte deler av Nord-Norge og enkelte øyer så må man forvente noe forlenget leveringstid. Vi leverer for øyeblikket ikke til Svalbard.

Betaling

I kassen velger du mellom de tilgjengelige betalingsmetodene som er tilgjengelig for deg. Les mer her >>>


Bytte og retur

SmartaSaker.no må alltid kontaktes før retur.  Send oss en e-post på adressen: info@smartasaker.no.
Normalt registreres returer kort tid etter returen ankommer. Hos oss har du en utvidet angrerett og du kan angre ditt kjøp i opptil 60 dager, fra du mottar varen.

Det er naturligvis et vilkår at produktet og emballasjen er i ubrukt og salgbar stand. Dersom varen som returneres ikke er i salgbar stand (med hel emballasje) vil vi ta et gebyr tilsvarende varens verdireduksjon. 

Noen produkter som f.eks, in-ear øretelefoner, quilts, toalettbørster, batterier og hygieneprodukter o.l. er unntatt for angrefrist. Skal disse returneres må forsegling være ubrutt.

Har du spørsmål så ta kontakt med vår kundeservice på info@smartasaker.no. Vi trenger følgende informasjon for å hjelpe deg raskt:

• Ordrenummer (finnes på ordrebekreftelsen, faktura o.l.)
• Ditt navn og kontaktinformasjon

Returetikett bestilles av oss for 95 NOK og sendes per epost ved forespørsel fra deg som kunde. Kunden er ansvarlig for at varen leveres til innleveringssted/Post i butikk.
For enkelt bytte av produkt - velg retur og bestill det riktige produktet i en ny ordre.

Dessverre er det ikke lov å returnere varer til oss uten først å kontakte oss. Når dette skjer, må vi belaste kunden 250 kr ekstra for kostnader for toll- og administrasjonsgebyr.

 

Tilbakebetaling

Når vi har mottatt og bekreftet innholdet i returpakken, refunderes kjøpssum for de aktuelle varene som er returnert. Evt. fraktkostnad krediteres ikke. Har du handlet med Klarna sine betalingsmetoder refunderer Klarna beløpet ihht deres gjeldende vilkår.

Ved tilbakebetaling der du har handlet med kort (VISA/Mastercard) kan det ta 2-5 arbeidsdager fra du har fått e-post fra oss om tilbakebetalingen, til du har penger tilbake på konto.

Ved tilbakebetaling av ordre som er betalt med Klarna Faktura eller Klarna Konto, mottar du som kunde en e-post fra Klarna med et tilbakebetalingsskjema. Der du fylle inn kontoopplysninger. Når dette er sendt inn kan det ta 1-2 uker til du mottar penger på din konto.

NB! Har du en ubetalt faktura på en ordre er det viktig at du selv ber Klarna om å flytt forfallsdato. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe Klarna kundesupport på telefon 21 01 89 91. Faktura fra Klarna forfaller selv om du har returnert varene til oss, så lenge returen ikke er ferdig behandlet. Betal derfor faktura til dato og vi krediterer beløpet når alt er ferdig behandlet hos oss.
 

Uavhentede pakker

Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnadene ved uavhentet pakkemed et gebyr pålydende 250 kr. Pakken ligger normalt hos utleveringsstedet i 14 dager før den returneres til oss. Husk at du trenger å få tilsendt en returlapp fra oss dersom du ønsker å sende noe i retur.
 

Reklamasjon - Pakker med mangler eller avvik

Hvis du har mottatt en vare med en feil eller avvik, har du krav på ny vare eller pengene tilbake. Kontakt kundeservice på epost info@smartasaker.no og du vil få den hjelpen du trenger for å få tilsendt ny vare. 

Stockholm 2020-11-23

Logg inn
Velg land